Оголошення
Вчителям


----------

Батькам

 

Звіт директора

Мочулищенського закладу дошкільної освіти
 «Первоцвіт» Дубровицької міської ради
Шевчук Світлани Павлівни

перед педагогічним колективом, батьками та громадськістю

за період 2020 – 2021 навчального року

Переглядів: 103

----------

 » » Звіт директора Мочулищенського закладу дошкільної освіти «Первоцвіт» Дубровицької міської ради Шевчук Світлани Павлівни



Звіт директора Мочулищенського закладу дошкільної освіти «Первоцвіт» Дубровицької міської ради Шевчук Світлани Павлівни

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» та з метою інформування громадськості про діяльність закладу дошкільної освіти в 2020-2021 навчальному році.

Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника.

  1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

 

      Мочулищенський заклад дошкільної освіти «Первоцвіт» функціонує у   приміщенні, побудованому у 1965 році, за адресою: вулиця Центральна,1, с. Мочулище, Рівненської області, 34143.

 

     Телефон: 0989900859

E-mail: shewchuk1976@ukr.net        

Сайт: http://mochuldnz.dubredu.rv.ua/dleadm.php       

Мова навчання та виховання: українська

Заклад має власну ділянку площею 0,28 га.

     Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням.

Розвивальне середовище дошкільного закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

     Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Закону України «Про відпустки», Базового компоненту дошкільної освіти України, Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО , Колективного договору та інших розпорядчих документів.

      Діяльність керівника дошкільного закладу направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

 

 

  1. СКЛАД ВИХОВАНЦІВ

      За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 18 місць для дітей віком від 2-х до 6 років. Протягом  звітного року в закладі дошкільної освіти функціонувало 2 різновікові групи дітей дошкільного віку із загальною кількістю 35 дітей.  Відвідуваність  дітьми дошкільного закладу в цьому році зменшилась, у зв’язку з карантином.  Діти переводяться з групи в групу на початок навчального року за віковим принципом, враховуючи індивідуальні особливості психічного та фізичного розвитку малюків .

До школи підуть 15 вихованців.

 

       Кількість дітей за соціальним статусом:

-         13 дітей із багатодітних сімей;

-         4 дітей — із малозабезпечених сімей;

-         2 дітей — з ООП.

ЗДО «Первоцвіт» працює за п’ятиденним робочим тижнем за наступним режимом роботи груп: з 8.00 до 17.00 год.

  1. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Згідно штатного розпису в закладі дошкільної освіти працює 11 чоловік, 4 з них - педагогічні працівники, 7 - обслуговуючий персонал, вакансія сестри медичної старшої (0,5 ставки).

 В дошкільному закладі працюють 4 педагогів: директор, 3 вихователів, музичний керівник за сумісництвом.

 

За освітнім рівнем педагогічний колектив характеризується так :
2- педагогів мають повну вищу освіту,
2- базову вищу (бакалавр).

За стажем роботи :

 від 0 – 5 років  -  1 педагог      

від  5 років і більше -   3   педагогів.

За кваліфікаційним рівнем :

-         “Спеціаліст 1 категорії “ –  2.

 

Слід відмітити, що адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів: І раз на 5 років педагогічний склад проходить курси підвищення кваліфікації при РОІППО, атестацію на відповідність займаній посаді.

В квітні 2021 року було атестовано директора закладу. За рішенням атестаційної комісії відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької РДА Шевчук С.П. відповідає займаній посаді.

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти в цьому  навчальному році працював за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Організація діяльності закладу в 2020-2021 навчальному році здійснювалась відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 30.07.2020 № 1/9 - 411 «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020-2021 навчальному році». Приділялася належна увага турботі про психофізичний та психоемоційний стан вихованців відповідно наказу МОН України “Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності” за №520-26965 від 13.05.2015 р.

Колектив ЗДО протягом 2020 - 2021 навчального року працював над єдиною науково-методичною темою «Впровадження новітніх технологій в організацію освітнього процесу з дітьми дошкільного віку.»

Пріоритетний напрям роботи –  розвивально – пізнавальний, фізкультурно - оздоровчий розвиток дошкільників. В закладі дошкільної освіти на 2020-2021 навчальний  рік були визначені такі завдання:

1.Формування математичної компетенції дошкільників шляхом використання сучасного дидактичного матеріалу.

  1. Створення здоров′язбережувального, безпечного, комфортного розвивального середовища у закладі дошкільної освіти з метою формування життєвої компетенції дошкільника.

З метою вирішення завдання підвищення якості дошкільної освіти з розвитку дітей дошкільного віку були проведені: консультації, тематичне вивчення стану роботи вирішення завдань освітньої лінії  Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Зміст та матеріал теми узагальнені в довідці із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, які були оголошені на педагогічній раді закладу.

        Проведені педради з таких тем: «Аналіз роботи закладу дошкільної освіти за 2019- 2020н.р. та стратегічна діяльність закладу на  2020-2021 н.р.» (педагогічна вітальня), «Формування логіко-математичної компетентності дошкільників через використання інноваційних технологій» (педагогічний консиліум), «Аналіз освітнього процесу за 2020-2021 н.р.».

       Важливими формами підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів ЗДО є участь у проведенні: семінару - практикуму на тему: педагогічна майстерня  «Математичні знахідки» (січень), тренінгу «Логіко – математичного розвитку дошкільників засобами конструктора LEGO» (лютий). В квітні 2021р. педагогічний колектив був учасником ТМО вихователів ЗДО Дубровицької ТГ за темою: "Виховуємо та навчаємо завдяки ігровій діяльності".

    Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів занять. Протягом 2020 - 2021навчального року на високому методичному рівні були проведені заняття: «У підземній лабораторії» (пошуково – дослідницька діяльність), логіко – математичне заняття з використанням ІКТ «Математична країна запрошує», заняття з логіко – математичного розвитку з використанням інноваційних технологій «До школи знань мудрої Сови».

       Упродовж  навчального року в закладі було проведено цікаві змістовні заходи: проведено « Тиждень  безпеки дитини»,  «Кольоровий тиждень»,  

«Щоб вогонь не завдавав біди, будь обережним з ним завжди»,  «В гостях у цікавої математики»,  «Фестиваль Гармонія руху»;   Всеукраїнське заняття доброти «Гуманне  та відповідальне ставлення до тварин» /всі вікові групи».  1 березня 2021 р.

 

         Проведення засідання круглого столу: «Сучасні підходи до організації освітнього  процесу»,  «Підвищення рівня пізнавальної активності дошкільників».

         Педагогічний колектив ЗДО  постійно працює над підвищенням та вдосконаленням свого професійного рівня.  Вихователь Слісарчук В.Г. працює над реалізацією методичної теми «Казка як засіб розвитку дошкільника»; вихователь Боровець С.С.  - «Розвиток мовлення в молодшій групі»; вихователь Голяка В.В. – «Специфіка роботи з валеологічного виховання з дітьми різних вікових груп».

Освітню роботу  протягом року спрямовано на ознайомлення педагогів з  чинними документами та неухильне їх дотримання щодо протидії булінгу (цькуванню),  щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу.

Виконуючи завдання, визначені у річному плані, педагогічний колектив закладу намагався створити найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Заняття було провідною, але не єдиною формою навчання дітей. На заняття було винесено лише основний зміст програми, що продовжили в цільових прогулянках, екскурсіях, іграх, пошуково-дослідницькій діяльності. У роботі з дітьми було використано як традиційні, так і нетрадиційні підходи; цікаво проходили заняття у формі змагань, подорожей, екскурсій.

              У вересні, січні та травні проведено  моніторингові дослідження дітей дошкільного віку на звуковимову. Останнім часом збільшується кількість дітей, що потребують допомоги логопеда, тому педагоги велику увагу звертають на розвиток мовлення дітей.  Проводять бесіди з батьками про необхідність правильної вимови і важливість своєчасного звернення до спеціалістів.

              Два рази на рік проведено моніторингові дослідження дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку  на рівень засвоєння знань за програмою «Українське дошкілля».

           Діти  молодшої групи (вихователі Слісарчук В.Г., Шевчук С.П.) мають достатній обсяг знань з освітньої лінії «Дитина у світі культури»  вміють мити руки, користуватися паперовими рушниками, розуміють зміст картин, упізнають персонажів, розповідають про них, під час передачі образу використовують засоби інтонаційної виразності, під час роботи з образотворчої діяльності виявляють творчість, фантазію. Діти молодшої групи  мають елементарні уявлення про сім’ю і родину. Вміють визначати стан погоди, називають пори року та їх характерні ознаки. Проте,   є вихованці, які   мають низький рівень  знань з розділів програми, це  діти, які  не систематично відвідують дитячий  садок. Вихователями молодшої групи не достатньо уваги приділяється роботі з формування у дітей звукової культури мовлення, розвитку елементарних уявлень про час і простір.

         Діти середньої підгрупи (вихователі Боровець С.С., Голяка В.В.) називають пори року, осінні місяці, визначають зміни в рослинному і тваринному світі, класифікують об’єкти: дерева, кущі, квіти, овочі, фрукти, тварини; групують та систематизують предмети; називають та розрізняють геометричні фігури; володіють прийомами накладання, прикладання. Проте, вихованці середньої підгрупи не завжди чують та виконують вказівки вихователів, не завжди вміють регулювати свою поведінку, існують проблеми щодо звуковимови у дітей. Тому, вихователям потрібно вправляти дітей в комунікативній спрямованості на партнера по спілкуванню, виховувати повагу до дорослих та однолітків, удосконалювати правильну вимову всіх звуків.

         Діти старшої підгрупи володіють навичками основних рухів,   мають елементарні уявлення про частини вулиці, небезпеку неправильного користування електроприладами,  звук, слово, речення. Вміють називати звуки, що повторюються у двох – трьох словах, утворюють речення за малюнками та схемами, складають схеми речень з двох – трьох слів. Проте, у окремих дітей виникають труднощі у розрізненні об’ємних геометричних фігур, розв’язуванні простих елементарних задач та прикладів.

         Моніторинг знань, умінь, навичок за лініями розвитку в групах дошкільного віку показав, що найменші показники належать таким освітнім лініям, як «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі».

        Відповідно до річного плану в ЗДО були проведені у всіх вікових групах музичні свята та розваги. В цьому навчальному році вони проводилися без участі батьків в зв’язку з карантинними обмеженнями. У закладі проводилися виставки дитячих робіт, відповідно до річного плану роботи , в яких приймали участь всі групи ЗДО. Приємно бачити тісну взаємодію родин вихованців та ЗДО.

        Під час карантину для  здійснення роботи з батьками та  надання їм професійної педагогічної допомоги в соціальній мережі Фейсбук було створено спільну з педагогами та батьками групу,  на платформі якої постійно розміщуються матеріали  освітнього та педагогічного змісту на допомогу батькам; педагогами закладу проводяться консультації он лайн  з батьками наших вихованців тощо.

 

      Аналіз методичної роботи, проведеної протягом 2020-2021 навчального року показав, що у ЗДО створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних технологій.

      Надалі будемо продовжувати спрямовувати методичну роботу на модернізацію змісту, форм, методів освітнього процесу; створювати сприятливі умови для впровадження в практику роботи інноваційних технологій; забезпечення диференційованого підходу під час проведення освітньої роботи.

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

 

       Організація харчування дітей в ЗДО здійснювалася на підставі Законів України «Про освіту»,  «Про дошкільну освіту» ( ст. 35 ) , Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України 17.04.2006 р. за № 298 / 227.

     Починаючи з 1 січня 2021 р., харчування дітей в ЗДО здійснювалося у відповідності до грошових норм, затверджених рішенням Дубровицької міської ради від 24 грудня 2020 року №86  «Про встановлення розміру вартості харчування дітей для закладів дошкільної освіти та батьківської плати за харчування дітей»,  а саме: 22 грн — на одну дитину в день. (70 % сплачують батьки, що складає 15 грн.40 коп., 30 % - з коштів міського бюджету).                                                                                                

    На 2021 рік укладено угоду на постачання всіх продуктів харчування з ФОП Карпович  Л.Л.  Постачальник має  державну реєстрацію та відповідні дозволи Держпродспоживслужби.  

     Продукти в ЗДО завозилися із відповідними сертифікатами якості.

     На початок 2020 - 2021 н. р. складено перспективне меню (на осінньо - зимовий та весняно — літній сезони ), яке погоджено в  Держпродспоживслужбі.

    Вихованці закладу  одержують щоденне  3-х разове харчування (сніданок, обід, вечеря ).

   Здійснюється питний режим протягом дня (охолоджена кип’ячена вода).

    В закладі  створені належні умови для харчування дітей різних вікових груп. Всі групи  забезпечені посудом в необхідній кількості(за кількістю дітей по списку). 

Безкоштовне харчування одержують – 6 вихованців, у тому числі:

- 5 дітей — із малозабезпечених сімей;

- 1 дитина — з ООП.

 

      Харчоблок  має необхідні  приміщення , забезпечений проточною холодною та  гарячою водою, оснащений  необхідним технологічним обладнанням та холодильним обладнанням.

Наявні: морозильна камера – 1, холодильники – 2. Термометри в камерах та холодильнику сертифіковані, проводиться щоденний моніторинг температурного режиму в них із занесенням даних  у відповідний журнал.

Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, ковпаки тощо) все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюється при забрудненні.  Згідно норм на харчоблоці знаходяться всі необхідні миючі, дезінфікуючі засоби та методичні рекомендації по застосуванню.

За результатами аналізу визначено, що завідувачем господарства Вальковець М.А. своєчасно подавалися заявки на замовлення продуктів харчування.

На підставі затвердженого двотижневого меню щодня сестрою медичною старшою спільно з кухарем та завгоспом складалося меню-розкладка на наступний день. При цьому працівники  користувалися картотекою страв, затвердженою керівником закладу.

Кухарем Заблоцькою О.В. своєчасно відбиралися добові проби в  присутності сестри медичної старшої в об’ємі порції для дітей молодшої групи та зберігались на харчоблоці, результати зняття проб готових страв своєчасно вносилися до Журналу бракеражу готової продукції. Видача готових страв на групи здійснювалася лише після зняття проби сестрою медичною старшою та відповідно до часу, визначеного графіком видачі їжі. Помічники вихователів отримували їжу у промаркованому посуді з кришками.

Вихователі, помічники вихователів беруть активну участь в організації харчування дітей. Дітей привчають сідати за столи охайними, з чистими руками. Зберігати правильну поставу, користуватися столовими приборами, серветками.

У закладі постійно здійснюється контроль за харчуванням дітей, станом їхнього здоров’я. 

Нажаль середній показник виконання норм харчування за 2020 рік становить 64%.  Аналіз виконання норм харчування за 2020 рік дозволяє константувати, що виконання норм було у таких відношеннях згідно доповідного листа сестри медичної старшої Чудінович С.М., а саме: м’ясо – 57%, риба – 49%, олія – 67%, масло вершкове – 82%, молоко – 53%, сир кисломолочний – 31%, сир твердий – 50%, яйце – 83%, цукор – 100%, картопля – 86%, овочі – 66%, фрукти – 50%, соки – 16%, хліб жит. – 83%, хліб шен. – 76%, борошно – 104%, крупи, бобові – 96%, сухофрукти – 50%, конд. вироби – 33%, сметана – 60%. Середня вартість харчування дитини 22 грн. 20 коп.

Залишаються недостатньою в раціоні дітей кількість молочних та кисломолочних продуктів, фрукти, соки, м'ясо, риба. Виконання натуральних норм харчування не можливе, через здорожчання продуктів харчування та обмеження фінансування.

Дотримання вартості харчування та виконання норм, як того вимагає інструкція з організації харчування  в дошкільному навчальному закладі не можливе через недостатність виділених бюджетних коштів.

  1. ОЗДОРОВЧА РОБОТА

Одним з приорітетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу.

У закладі на протязі 2020 – 2021 н.р.  перебувало згідно спискового  складу 35 дітей (відвідує 31 дитина на час карантину), із них мають:

І групу здоров’я – 30 дітей,

ІІ групу здоров’я – 5 дітей,

ІІІ групу здоров’я – 0 дітей.

 Число днів проведених в закладі – 2708 (мала відвідуваність через карантин).

В дошкільному закладі створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи. Медична й профілактично - оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи дошкільного навчального закладу. З метою пропагування здорового способу життя в дошкільному закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно - просвітницька робота. На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно - гігієнічних вимог до умов утримання дітей .

Станом на 01.09.2020 року придбано антисептики для рук, дезінфікуючі та миючі засоби, одноразові паперові рушники, рукавички,  маски для персоналу установи, безконтактний термометр, 2 дезінфекційні килимки на загальну суму: 6500,00 грн.

 

  1. Дотримання вимог безпеки життєдіяльності та

охорони праці працівників та вихованців.

Для забезпечення цих вимог у ЗДО створені необхідні умови, а саме: постійно проводиться інструктивно - роз'яснювальна робота з персоналом. Кожен працівник під особистий підпис  ознайомлюється з інструкцією щодо дотримання норм та вимог техніки безпеки, посадових обов’язків. Адміністрація ЗДО проводить роботу із забезпечення в закладі норм охорони праці, протипожежної безпеки. Посадові інструкції має кожний працівник закладу, який знає вимоги інструкції і дотримується їх виконання. Перед проведенням заходів (свят, конкурсів) видаються відповідні накази по закладу. У ЗДО є вогнегасники, протипожежний інвентар, плани евакуації дітей та працівників на випадок пожежі. Відповідна робота проводиться з дітьми у доступній для них формі. Щороку проводиться тиждень безпеки життєдіяльності. За останні 3 роки  випадків травмувань дітей та працівників під час проведення освітнього процесу не зафіксовано.

 

  1. Аналіз розгляду звернень громадян

Для поліпшення роботи зі зверненнями громадян у ЗДО затверджений порядок особистого прийому громадян директором,  старшою медичною сестрою, вихователями.

 Батьки та працівники ЗДО ознайомлені з графіками особистого прийому. 

Розгляд, реєстрація та проходження звернень здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в дошкільному навчальному закладі. Звернення здебільшого відбуваються з приводу зарахування дітей до дошкільного закладу.

  1. 9. РОБОТА

ПО ЗМІЦНЕННЮ МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗДО

      Заклад дошкільної освіти  є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет.

 

У 2020-2021 навчальному році всі кошти направлені на створення належних умов перебування дітей у ЗДО, дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, забезпечення оснащення освітньо - виховного процесу.

Упродовж  2020 - 2021 н.р. закуплено:

 

Косметичний ремонт закладу – 3200 грн.,

Ремонт пральної машини – 600 грн.,

Ремонт музичної колонки – 150 грн.,

ремонт електроваги – 150 грн.,

штори-жалюзі – 3100грн.,

змішчувач для води – 485 грн.,

ремонт водопроводу – 550 грн.,

розділ очні дошки на кухню – 200 грн.,

заміна фільтра – 116 грн.,

фізкультурне обладнання – 1000 грн.,

фарба для катріджів – 750 грн.,

придбано канцелярські товари;

 

Від імені всього колективу закладу і особисто від себе виношу подяку всім працівникам ЗДО, батькам вихованців, які небайдужі до життя дошкільного закладу та завжди приймають активну участь у різноманітних заходах щодо його покращення, за спільну роботу, розуміння, підтримку і можливість реалізації наших ідей.

Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьками, громадськістю.

Дякую за увагу!

 

Переглядів: 102